Chůze na podpatcích – s technikou zvládnete i vysoké jehly

Také vám připadá neuvěřitelné, na čem některé ženy chodí? Schválně se mrkněte na kousek následujícího videa. A později se k němu klidně vraťte, jelikož krásně demonstruje to, o čem si budeme povídat.

Narodila se s tajnou dovedností? Trpí u toho? Ani jedno.

Vše je to jen správná technika, trénink, zvyk a sebedůvěra. A zvládnete to i vy. Jakmile si osvojíte techniku vysoké ladné chůze, i ta sebedůvěra bude stoupat s vámi.

Studium informací nepodceňujte, má klíčovou roli.  Sepsali jsme pro vás vše, co musíte znát k úspěšnému ovládnutí elegantně svůdné podpatkové chůze.

1. Důležité tajemství – není to jen v nohách

Boty a nohy nejsou jediné, co je třeba mít na mysli. Jde o celé tělo. Ladnost musí být i ve vaší páteři, v ramenou, v držení hlavy.

Vědět, jak se správně pohybovat, působit celkově sebevědomě a vznešeně, v tom to celé vězí.

Sledujte v průběhu dne své tělo. Něco tomu chybí? Nevadí. Perfektním cvičením je chůze s knihou na hlavě. Začněte bez podpatků, doma v obýváku naboso, kniha vás donutí naučit se správně pohybovat. Časem se to pro vás stane přirozené.

Pokud se nebude dařit, můžete se zúčastnit i speciálního kurzu. Podle nás to ale zvládnete – kniha, soukromí, odhodlání, zrcadlo!

Můžete si trénovat i správné chození po špičkách. Budete ho potřebovat:

Chůze na podpatcích vyžaduje silnější nohy než pohodlné kecky. Klidně začněte trénovat dopředu, usnadní vám to začátky. Postavte se k vyvýšenému prahu či malému schůdku, stoupněte si na něj jen špičkami a zvedejte se aniž by se paty dotýkaly země. Takové malé posilování podpatkových svalů.

2. Jaké jsou ty nejlepší boty?

K těm nejvyšším jehlám se budete muset vypracovat přes nižší podpatky. Stojí to za trpělivost. Budete se díky tomu méně trápit, bude to bezpečnější a navíc i lépe zvládnete techniku a vaše chůze bude krásnější. 

Pokud s podpatky úplně začínáte, doporučujeme nižší podpatky (3-5 cm). Ideálně začněte s mohutnějším podpatkem či s klínovým podpatkem, nabízí větší stabilitu. Až získáte jistotu, pořídíte si vyšší a třeba i štíhlejší. Čím pozvolněji budete zvyšovat, tím lépe.

Úvahy o tom, zda jsou hezké, nechme stranou. Podpatkem i výškou jsou pro začátky úplně ideální.

Až budete botky vybírat, bude se hodit pár postřehů a pravidel:

  • Dejte pozor na malé boty. Pokud si nebudete jistá velikostí, vezměte raději větší – můžete je zmenšit vložkami. Malé boty často stojí za spoustou utrpení.
  • Nakupujte odpoledne. Během dne totiž noha trochu oteče, ráno byste si mohla koupit příliš malý model.
  • Pro začátek se nehodí malé pásky kolem kotníku. Nejsou stabilní. Ideální jsou zavřené boty nebo boty s vyztužením u paty.
  • Pořádně boty otestujte než koupíte. Přenášejte váhu, houpejte se, zkoušejte. Pokud nejsou nepohodlné, hledejte dál, i kdyby byly božské. Nestojí to za to. Pokud nejsou pohodlné po pěti minutách, po hodině to bude horor.
  • Boty postavte vedle sebe. Pokud některá spadne na bok, nekupujte, nejsou stabilní.
  • Do bot raději investujte. Levné boty za pár stovek téměř nikdy nejsou tak pohodlné jako dražší boty.

  3. Jdeme na to!

Dokonalé boty máte, je čas vyrazit. Doporučujeme si vždy nejprve nové botky prošlapat doma. Ještě jsou čisté, tak bez obav ťapejte. Zvyknete si na ně v soukromí a venku se budete cítit jistěji.

Malý tip: rozhodně v botách hned nevyrážejte na dlouhé akce. Že jsou deset minut pohodlné, neznamená, že takové budou i za dvě hodiny.

Nejdůležitější zásady chůze na podpatku:

  • Podpatek, špička. Tento bod často ženám uniká a přitom má zásadní vliv na to, jak chůze vypadá. Takže pamatujte – zvednutou nohu pokládejte nejprve na podpatek, poté na špičku.
  • Malé a pomalé kroky. Stejně důležité jako první bod. Čím vyšší podpatky, tím menší kroky. Lépe to vypadá a je to bezpečnější.
  • Představte si, že jdete po rovné čáře. Zapomeňte na modelky a jejich křížení nohou, to se do běžného dne nehodí. Nejlépe chůze vypadá, když pokládáte nohy jednu před druhou, jako byste šla po laně. 
  • Myslete na své tělo. Hlavu vzhůru, ramena dozadu, nehrbte se a nechte boky, ať se svůdně vlní (stačí je uvolnit a bude to dokonalé). Kolena by měla být rovná.
  • Pozor na terén. O tom si ještě povíme.

Mrkněte na video a sledujte, jaký to vše dělá dojem (tahle elegantní dáma to má opravdu v malíčku). A pak můžete začít, ideálně před zrcadlem nebo kamerou. A pamatujte – jak nám jako dětem říkali, že žádný učený z nebe nespadl a je to vše o tréninku… je to pravda.

4. Nástrahy podpatků

Začněme u terénu. U větších podpatků si celkem poradíte, ale až si budete vykračovat na tenounkých vysokých jehlách, následující záludnosti pro vás mohou být dočista smrtelné:

  • Kočičí hlavy. Oblíbený český stavební materiál. Bohužel pro nás. Vyhněte se jim, chodí se po nich opravdu opravdu špatně. Když to jinudy nepůjde, raději se alespoň přidržte statného fešáka nebo jděte blízko stěny. Bude to zkouška.
  • To samé platí pro mramorovou podlahu. Tak moc klouže, že je pro tenké jehly velmi náročná.  
  • Eskalátory. Chyťte se madel a stůjte na špičkách, aby vám podpatek neuvízl ve škvírce.
  • Kanály. Na ty také vyzrajete chozením po špičkách.
  • Písek, hlína, tráva. Špičky, špičky, špičky. A pevné nervy.
  • Schody. Nahoru opět pouze po špičkách. Až půjdete dolů, váhu dejte rovnoměrně na celou nohu a natočte se trochu bokem. Vždy raději využijte podporu zábradlí. Doporučujeme natrénovat na bezpečné půdě.
  • Řízení auta. Asi je vám jasné, že na jehlách to zkrátka nejde. Vyřeší to záložní taška s řidičskými botkami.

Nástrah na vás čeká dost. Ale stejně tak i různých báječných triků, které vám pomohou. Zde jsou ty nejlepší:

  • Aby podrážka tolik neklouzala, můžete ji lehce obrousit smirkovým papírem. Pokud vám to připadá barbarské a botky nedáte, potřete je kalafunou. Je vyrobena z pryskyřice a má podobný efekt, koupíte ji v drogérii.
  • Protáhnout nožky před i po nošení podpatků se vám vrátí. Nohy budou spokojenější a zdravější. Střídavě roztahujte prsty, kruťte nohou a protahujte.
  • Pokud vám noha v botě klouže, pořiďte si sprej s nanostříbrem nebo s hedvábím (působí i proti zápachu). Také můžete sáhnout po brzdičkách – to jsou malé speciální vložky, které brání klouzání nohy.
  • Nemáte náladu na bolístky a otlaky? Existuje mnoho různých polštářků a vložek, které vaši nožku ochrání. Doporučujeme tyhle báječné moderní pomůcky používat.
  • Střídejte různé boty. Pokud budete nosit často jen boty do úzké špičky, zaděláváte si na zdravotní problémy. Obměňujte. Nejen vysoké jehly jsou sexy. Celkově to s podpatky nepřehánějte, ať vám nožky dobře slouží i ve stáří a bez operací.
  • Vysoké platformy a klínové podpatky jsou parádní volbou pro ženy, které nelákají jehly. Jsou mnohem stabilnější a příjemnější.
  • Pokud vás podpatky lákají proto, že zeštíhlují, pak máme tip: nejvíc zeštíhlující efekt mají boty se širokým podpatkem.
  • Netrapte se. Pokud vám 15cm jehly nedělají dobře ani po dlouhém tréninku, tak to přijměte. Výška podpatku má co dělat s velikostí nohy. Příliš malé chodidlo vám sice závidíme, ale není pro extrémně vysoké podpatky stavěné.

A teď už víte opravdu vše. Rozloučíme se s vámi něčím speciálním, extravagantními botičkami, jaké jste nejspíš ještě neviděla:

Co vy na to, které jsou nej? My je pro vás bohužel nemáme, ale zato vám můžeme nabídnout božské šaty. Třeba:

Jedny veselé a plné mládí
Jemné a zajímavé
Elegance v podání sametu
A trocha originality

Najdete u nás i řadu dalších překrásných modelů, které budou vaší ladné chůzi perfektně sedět, neváhejte se porozhlédnout.

Přejeme mnoho elegantních kilometrů bez otlačenin a bez pádů.

2 thoughts on “Chůze na podpatcích – s technikou zvládnete i vysoké jehly

Comments are closed.